7 трика, с които ще намалите цигарите

Няма място за спорове, когато заговорим за цигарите. Те са вредни за здравето ни, в тях се съдържат огромно количество канцерогенни вещества, а тютюневата индустрия не забравя да ни го напомни ежедневно. Може би успява да ни накара да се почувстваме зле за миг, но това, което изпитваме, е вина. И постоянно повтаряне на така мотивиращото „…Трябва да ги спра.“, но все пак казано с лека несигурност и огромно нежелание.

Всички знаем, че трябва. Вероятно всички искаме. Също така знаем, че тази процедура е по-трудна, отколкото изглежда. Това, което можете да направите, е поне да ги намалите. Когато стандартните методи и самоконтролът не работят, на помощ ви идваме ние. Опитахме, успяхме, а сега ви го споделяме.

#График

Не, няма да пушите по график. Това е сигурен начин да пушите редовно и повече, отколкото тялото ви иска. Чувстваме се длъжни да споменем, че тялото ви всъщност никак не иска никотин в себе си, но пристрастяването и абстиненцията са прост факт. Препоръчваме ви да си направите график, в който да отбелязвате по кое време на денонощието пушите повече, да следите количествата си, а след време да направите и заключение. Всеки път, в който запалите цигара, се опитайте да отбележите причините.

#Скука

Сигурни сме, че не пушите от нужда, когато чакате градския транспорт, нито онзи много дълъг светофар на път към работа. Сигурни сме, че и десетте цигари в скучна вечер също не са нужда. Опитайте се да долавяте тези състояния. Всеки път, в който усетите скука, запълнете времето си с друго.

#Удоволствие

От личен опит знаем, че 10 цигари в рамките на нощно излизане с приятелки не носят удоволствие. Ограничете ги и се насладете на разговорите и смеха.

#Поставете си дневен лимит

И не го надхвърляйте. Не ги намалявайте рязко, а опитайте да ги ограничите с 2-3 на ден. Така няма да усетите разлика нито физически, нито психически.

#Разделяйте цигарите си в отделни кутии

Дори и да излизате. Ако сте решили, че ще пушите по 10 на ден, носете толкова в себе си.

#Пушете ги на половинки

Ако не можете да ограничите честотата, това не значи, че не можете да намалите количествата.

#Сядайте в залите за непушачи

https://gossips.bg/wp-admin/options-general.php?page=ad-inserter.php#tab-4

По този начин естествено няма да искате да се откъснете от компанията си, за да излезете за цигара. Ще забележите разликата веднага.

#Отлагайте

Когато ви се допуши, отложете това с 5 минути. Шансовете са, че след 5 минути няма да се сетите за цигарата. Това става на подсъзнателно ниво и с разсейване, което е доказателство, че никотиновият глад всъщност е голяма доза навик.

#Компaнията

Избягвайте не само компанията на страстни пушачи, но и напитките, с които пушите повече. Например ако с всяко кафе пушите, ограничаване на кофеиновата напитка на половина, автоматично ограничава и броят на цигарите.