Децата са професионални манипулатори, така че се научете да използвате различни подходи срещу тях

Децата са манипулатори с магистърска степен. Използват очарованието си, за да настроят възрастните един срещу друг и се заемат със силен публичен рев. Така че вашата работа е да балансирате отношенията, казва Кевин Золман от Карнеги Мелън.

Новата му книга – „Ръководството на теоретичната игра за родители“, написана с журналиста Пол Раебърн- обяснява и дава насоки, какви тактики да използваме.

Насилствено сътрудничество

За братята и сестрите, които отказват да работят заедно, Золман препоръчва версия на дилемата на затворниците. Дайте им задача, която могат да направят съвместно, например да приберат играчките, а след това им дайте една и съща награда или едно и също наказание въз основа на представянето им, като екип: Ако накажете само едно от децата, то следващият път, когато е в компания на другия малчуган, детето може да откаже да сътрудничат и по този начин и двете ще загубят. С течение на времето тази настройка налага работа в екип.

Направете, така че да си заслужат привилегиите

Кой получава по-голямата стая? Кой може да даде име на котката? Това е старият проблем на цар Соломон: Има някои неща, които просто не можете да разделите. Така че децата имат нужда да поемат задължения и да бъдат склонни да отстъпват. Ако някое от тях иска да нарече котката си „Macaroni & Cheese“ – то ще трябва да си плати цената за това свое решение.

Заплаши ги – истински

Крещяйки „Не ме карай да обръщам колата!“… Тази фраза, обикновена се използва, когато пътуваме с децата в колата и сме се отправили към любимо за тях място и по време на пътя, те стават супер развълнувани. В повечето случаи родителите заплашват децата, че ще обърнат колата, ако не престанат да се гевезят, но това Никога не работи. Золман нарича това несигурна заплаха – децата разбират, че това няма как да се случи, защото се досещат, че при тази ви постъпка, ще страдаре и вие. Така че изберете наказания, които ви облагодетелстват. Подобно на: „Спри да удряш сестра си или отиваме при баба, вместо на кино.“

Проверете ги дали лъжат

Ако подозирате, че вашите деца не са изпълнили домашното си, ги притеснете с конкретни въпроси: По коя тема се подготвя? Какво научи? Колко време отне? Коя беше най-трудната част? Въпреки че не знаят конкретния отговр, те успяват да ви дават убедителни отговори. Поддържането на такъв тип лъжа води до психологически дискомфорт. В крайна сметка те ще разберат, че честността е просто по-лесна.

Не ги спасявайте

За да направите всички тези уроци успешни, трябва да се придържате към тях. Ако детето ви е в незначително затруднение и плаче жалостиво, опитайте да устоите на желанието си да помогнете, то да спасено от вас. Спомнете си нещо, което икономистите наричат морален риск – спасявайки ги, стимулирате лошото поведение – избягвайте тези моменти, като установите ясни правила и наказвате извършеното от тях, когато е необходимо.