Ерата на немоделите | Gossips.BG image 1

Ерата на немоделите

Промяната обхванала света на модата е вече видима и поне засега необратима.

Браншът все по явно се отрича от нереалните критерии за красота, на които години наред робуваше, и от тяхното ходещо въплъщение – болезнено слабите модели, за да представи една своя по-истинска и земна същност, а именно немоделите – момичета с тела като на средностатистическите жени – жизнени и красиви, със своите несъвършенства, но за сметка на това напълно естествени.

Все повече фешън брандове се убедиха, че ерата на слабите модели отмина. Проумявайки, че за да купи една дама даден тоалет, тя иска да види как той ще седи на жена с нормални форми, а не на някоя дългокрака 40-килограмова моделка.

Затова все повече марки включват в кампаниите си обикновени жени – такива, които са успели в друга област, имат си кариера, а работата като модел е просто хоби за тях.

Сред нашумелите немодели се откроява името на блогърката Карли Скиортина, която е размер 6, но това не ѝ попречи да е главно действащо лице в две кампании на Kate Spade New York редом с Карли Клос.

1(7)

2AC7DE8C00000578-0-image-a-8_1437742469224

Бившата редакторка на списание Paris Rewiew Хайли Гейтс също не е модел, а бизнес дама с успешна кариера, но бе избрана за рекламно лице на есенната колекция за 2015 на Miu Miu. Собственичката на популярен ресторант в Ню Йорк – Камила Детере е главно действащо лице в рекламата на тазгодишната пролетна колекция на Sophie Buhai, а собственичката на верига цветарски магазини Лиза Прзистъп участва в каталога на Banana Republic.

2(5)

Камила Детере

Към непрофесионалните модели се обръща и марката за бельо Lonely Lingerie, и дори модния гигант Diesel, който подбира момичетата за последните си няколко каталога чрез социалната мрежа Tumblr.

6(5)

Част от моделите на Lonely Lingerie

Лиза Сейс Гах, собственичка на локализиран в Сан Франциско моден бутик, разкрива, че в началото са имали ограничен капитал, който им е позволявал да наемат за фотосеси само обикновени жени, а не модели. Постепенно бизнесът им е потръгнал и те са решили да вложат повече пари в реклама и да наемат истински модели, но отзивите на клиентите не са били положителни и продажбите са намалели, затова те са се върнали отново към сесиите с немодели. Като самата Лиза споделя, че според нея това е най-красноречивото доказателство, че вратата към света на модата за обикновените жени трябва да се отвори още по-широко, защото те са бъдещето. Жените по света се е наситил на слаби манекенки с изнемощял поглед, вече иска да вижда жени с реални тела, със своите несъвършенства, които ще им покажат максимално точно как купения от тях артикул би им седял в действителност.

10(2)