5 изненадващи здравословни облаги от Йога

Ако сте си обещали да се погрижите за здравето и благосъстоянието си тази есен, може да искате да дадете шанс на йогата.

Някои хора мислят, за йогата просто като начин за „изключване“, докато други знаят, че това е една добра форма на упражнение.

Последните изследвания показват, че ползите за здравето от тази древна традиция може да се простира далеч отвъд просто добра релаксация и гъвкавост.

Тук представяме 5 изненадващи области, в които йогата може да подобри здравето ви:

1. По-добър секс.

Йога означава съюз или връзка. На санскрит, думата йога се използва за обозначаване на всяка форма на връзка. Тя е съсредоточена върху сливане на ума и тялото, така че има логика в това,че редовното практикуване може да подобри и любовния ви живот.

Според едно скорошно проучване, публикувано в „Списанието за сексуална медицина”, 12-седмична програма по йога подобрява сексуалното желание и възбуда при хора с нарушена сексуална функция.

Много йога пози подобряват гъвкавостта, увеличават на притока на кръв и могат да ви помогнат да намалите стреса – всички те могат да доведат до повече движение в спалнята.

2. При депресия.

Въпреки че йогийските дихателни техники може да отнемат известно време, за да бъдат овладени, те са мощен съюзник в борбата срещу стрес, тревожност и депресия.

Едно изследване, публикувано в списанието на „Алтернатива и пожелателна медицина” установява, че 30 минути ежедневно практикуване на йога може да подобри благосъстоянието, настроението, вниманието, умственото фокусиране, и понасянето на стрес.

Изследвания смятат, че дишането при йога може да намали сърдечната честота и да успокои нервната система – което има много реални ползи за психичното здраве. Изследователите дори сравняват йогийско дишане с традиционните терапии за лечение на депресия.

Едно проучване, сравняващо последователната йога практика с електроконвулсивна терапия и трицикличния антидепресант- имипрамин установява, че след четири седмици на лечение, при 93% от тези, които получават електроконвулсивна терапия, 73% от пациентите, приемащи имипрамин, и 67% от тези, които използват техниката на дишане е постигната ремисия.

 3. Облекчение на Синдрома на карпалния канал.

Едно скорошно проучване в Университета в Пенсилвания, публикувано в списанието на Американската медицинска асоциация (JAMA) показа, че осем седмици от практикуване на Айенгар стил йога значително намалява болката и подобрява силата на захвата при хора, страдащи от синдрома на карпалния канал.

В действителност е установено, че йога е по-ефективна в облекчаването на симптомите в сравнение със слагане на шина на китката. Изследователите също така смятат, че йога може да помогне за предотвратяване на първоначална поява на проблеми с карпалния канал.

4. Загуба на тегло.

Няколко скорошни изследвания показват, че последователна практика на йога може да ви помогне да намалите килограмите и да ги държите на разстояние.

https://gossips.bg/wp-admin/options-general.php?page=ad-inserter.php#tab-4

В проучване на 15000 възрастни, изследователи във Фред Хъчинсън Изследователски център за Рака( the Fred Hutchinson Cancer Research Center) в Сиатъл са установили, че тези, които не практикуват йога, натрупват около 18 паунда повече за над 10-годишен период, отколкото тези, които практикуват в продължение на най-малко четири години.

Друго изследване от институт за превантивна медицина в Калифорния установява, че хората, които практикуват йога и медитация редовно, упражняват се, и наблюдават храненето си са загубили повече тегло от тези, които се упражнява и спазват здравословна диета, но пропускат йога.

5. Менопауза.

Имате горещи вълни? Тогава може би е време да започнете йога! Изследване в Университета в Калифорния установи, че жени в менопауза, които два месеца практикуват седмична, възстановителна йога докладват спад от 30% на горещите вълни.

А четири-месечно проучване в Университета на Илинойс установява, че много жени, които упражняват 90-минутен Айенгар клас два пъти седмично, подобряват и енергията, и настроението си ; плюс това се съобщава за намален физически и сексуален дискомфорт и намаляване на стреса и тревожността.