Джулиан Мур с кампания за грамотността

Знаменитости, сред които Джулиан Мур, Идрис Елба и Елтън Джон, участват в кампания в социалните медии, която цели да се промотира значението на грамотността.

Бележити личности, сред които музикантът Стинг, комикът Ръсел Бранд, актрисата Тейлър Шилинг и олимпийският шампион Юсейн Болт, се включиха в глобалната кампания „Проект за грамотност“, за да отбележат международния ден на грамотността – 8 септември.
26 знаменитости са избрали по една буква от азбуката, като въпросната буква съответства на кауза, към която са силно привързани, от СПИН до злоупотреба със забранени вещества, пише БТА. Става въпрос за проблеми, които стават все по-сериозни поради неспособността да се чете.
Знаменитостите са качили в „Туитър“ свързан с каузата си постер, за да създадат „aзбука на неграмотността„. Джулиан Мур е избрала буквата L за Life expectancy (продължителност на живота), Идрис Елба – буквата R за Radicalisation (радикализация), а Ръсел Бранд – буквата D за Drug abuse (злоупотреба със забранени вещества).
През февруари британският модел Лили Коул лансира Азбука на неграмотността, след като произнесе прочувствена реч в Камарата на общините, призовавайки политиците да направят повече, за да се намали броят на неграмотните хора в страната.