Как да се храните според възрастта си?

Балансираното хранене гарантира не само добро самочувствие, но също така пряко влияе на здравето, външния вид и работоспособността.

Поради физиологичните особености на двата пола техните режими на хранене също трябва да се различават. Женският метаболизъм е по-бавен от мъжкия.

Статистиката показва, че много жени се хранят неправилно – приемат твърде много мазнини и захари за сметка на по-малко растителни и млечни продукти. Възрастта обаче играе не по-малко роля от пола за правилното хранене.

Ето как трябва да се хранят жените в различните етапи от живота си:

20-годишните

На тази възраст метаболизмът е достатъчно бърз, но това не означава, че е добре да се ядат нездравословни храни. По-добре се откажете и от тортите, тъй като до 30-ата година сладкото може да отслаби организма. Препоръчително е диетата да съдържа риба и месо (без мазнини), плодове и зеленчуци, зърнени храни и житни култури.

30-годишните

След 30-те жените трябва да мислят за укрепване на костите заради риска от остеопороза. Добре е да се включват в менюто си млечни продукти. Задължителни са плодовете и зеленчуците, пълнозърнестите продукти.

40-годишните

След 40-ата година се препоръчва пълното изключване от диетата на храни с висок гликемичен индекс (като тортите). Не бива да се яде и пържено. Тук метаболизмът вече започва да се забавя и навлиза в първи хормонален спад. Добре е да се намали общият прием на калории. Диетата трябва да включва млечни продукти, месо и риба (за укрепване на костите и мускулите), плодове и зеленчуци, масла, съдържащи мощни природни антиоксиданти.

https://gossips.bg/wp-admin/options-general.php?page=ad-inserter.php#tab-4

50-годишните
Това е възрастта на менопаузата, когато нивото на естрогена спада. Метаболизмът се забавя още, костната маса намалява, а също и подвижността на ставите. Диетата трябва да включва пълнозърнести и млечни храни, плодове, зеленчуци, а незаменими са продуктите с омега мастни киселини и антиоксиданти, забавящи окисляването.

60 плюс
След 60-ата година при жените рискът от наднормено тегло нараства, а с него и този от сърдечно-съдови заболявания. Трябва да се борите не само с калориите, но и с холестерола. Препоръчва се намаляване на животинските продукти, но не напълно, тъй като липсата им предизвиква атрофия на мускулите. Диетата трябва да включва плодове (ягоди и овощни), зеленчуци, месо и риба (без мазнини).

Източник:life.dir.bg