8 съвета как да бъдете влиятелни в онлайн пространството

Маркетингът на влиятелните личности се превърна в мощна стратегия за брандове, които искат да достигнат до публиката си по ненатрапчив, непромоционален начин.

Вместо да настояват на собственото си послание, те събират хора, които са влиятелни в онлайн пространството, за да разпространяват тяхното послание по „по-апетитен“ начин.

Влиятелните хора в мрежата не просто промотират брандове. Те са различни типажи – знаменитости, експерти, агитатори, посредници.

John Rampton е предприемач, който наскоро беше посочен от Entrepreneur Magazine като втория най-влиятелен човек в интернет в световен план. Ето кои са неговите съвети, които да следвате, ако искате да бъдете влиятелни в онлайн пространството.

  1. Създавайте голям обем смислено съдържание в своята индустрия

Ако искате да изградите имидж на експерт в своето поле, задължително редовно трябва да създавате полезно и смислено съдържание. Четете, четете и пак четете – учете, учете и пак учете – търсете, търсете и пак търсете – надълбоко, за да откриете нови тематични ниши, които бихте могли да покриете – простото повтаряне на едни и същи стари теми няма да е достатъчно, за да ви помогне да станете влиятелен.

  1. Разберете какво иска публиката ви и ѝ го дайте

Аудиторията ви вече ви е казала какво иска да знае. Анализирайте коментарите и мненията в социалните медии, коментарите в блога и имейлите от читатели, за да намерите темите, които вашата публика иска и се нуждае да покриете.

  1. Не се фокусирайте върху продуктите на своята фирма

Много собственици на бизнес все още смятат, че контент маркетингът означава просто да пишат за своите продукти или услуги и да посочат колко невероятни са те, колко по-полезни са от останалите подобни, които конкурентите им предлагат.

Този вид маркетинг следва да бъде много малка част от онова, което правите. Правилото на палеца е да осигурявате полезно и релевантно на сферата си на дейност съдържание в 80-90% от времето и промоционално съдържание в не повече от 20%.

  1. Бъдете истински… винаги

В своята книга Kim Garst – популярна като специалист в областта на социалните мрежи, говори за важността на това да бъдем истински онлайн. В публична среда като социалните медии неистинността – да се стремите само към собствената си печалба, твърдейки „правилното“, дори да не вярвате в него, проявявайки неискреност във взаимодействията си, може да ви изиграе лоша шега.

Ако искате да имате влияние, останете винаги верен на себе си и на другите, дори когато мислите, че никой не ви гледа. Нечестната игра днес няма да ви се размине, опитайте се да бъдете искрени, честни, да бъдете себе си.

  1. Развивайте своята аудитория (качеството има по-голямо значение от количеството)

За да станете влиятелни в интернет, се нуждаете от някаква публика. Големият брой последователи е важен фактор, но качеството на влиянието ви е по-важно. Дали вашите последователи ви вярват? Четат ли постовете ви? Ценят ли мнението ви?

  1. Изразявайте мнението си

Според проучване, проведено от Augure, 79% от респондентите смятат, че едно лице с влияние трябва да е в състояние сбито да изразява мнението си и да предизвиква реакции, когато обсъжда определена тема. Не се страхувайте да дадете глас на позицията си, дори да не е сред най-популярните.

  1. Следете релевантните разговори в социалните медии

Да имате влияние означава да научавате първи за слуховете в своето поле. Проследете разговорите, които имат отношение към вашата сфера, в социалните медии. Може да използвате инструменти като SocialMention. Разберете какво се говори по темите, които ви засягат, в социалните медии и следете обсъжданията. Анализирайте информацията. Оформете конкретно мнение.

  1. Включете се в онлайн мрежи

Влиятелните хора се нуждаят от повече от изграждане на своя собствена империя. Те трябва постоянно да излизат от сферата си на влияние, за да изграждат нови връзки. Това означава да четат и коментират блог постовете на други хора, да се свързват с тях чрез социалните мрежи, да се интересуват, да участват в общностите на други хора във Facebook и LinkedIn.